16 نفر در حال مشاهده محصول هستند

چرا به دین محتاجیم اثر استیون تی ازما ترجمه محمدرضا ابوالقاسمی

شناسه محصول: 9786220605522 دسته:

قیمت محصول

۲۲۴,۰۰۰ تومان

توضیحات محصول

چرا به دین محتاجیم اثر استیون تی ازما ترجمه محمدرضا ابوالقاسمی

مشخصات و خرید اینترنتی کتاب چرا به دین محتاجیم اثر استیون تی ازما ترجمه محمدرضا ابوالقاسمی انتشارات نی

هدف این کتاب تبیین ریشه های عمیق عاطفی اعتقادات در کنار جنبه های عقلانی و اخلاقی و الاهیاتی آن هاست . نویسنده در فصل نخست و بر اساس علم عصب شناسی ماهیت شناختی باورهای دینی و دلایل پیدایش آن ها را تحلیل می کند .

در فصل دوم می بینیم که ادیان با عرضه ی مراسم و مناسک و مفاهیم آیینی چگونه از دشواری زیستن در جهانی آکنده از رنج و رذیلت می کاهند . زندگی گروهی انسان ها همواره در معرض تهدید برخی افراد لذت جوی بی اعتنا به قواعد زندگی جمعی

است . فصل سوم شرحی است بر این که ادیان با خلق موانعی کارا در برابر این انحراف چگونه زندگی انسان را بسامان می کنند و آرامش فردی و جمعی را از طریق تئصیه های مشتفقانه به بردباری و بخشایش به جوامع انسانی باز می گردانند .نویسنده با تحلیل تاثیر شیوه های مناجات و مراقبه نشان می دهد که ادیان تاب آوری انسان ها در برابر مصائب زندگی را تقویت می کنند و به مناسبت اعیاد مختلف شادی و شعف را برای دینداران را به ارمغان می آورند .

واپسین فصل کتاب به تحلیل ریشه های انطباقی خشم و خشونت دینی می پردازذ . خشم ویژگی تکاملی همه ی موجودات برای بقا در جهان متخاصم است . اما ادیان با مهار خشونت های غزیزی و هدایت آن ها به مجاری مجاز به بقای زندگی جمعی انسان ها یاری می رسانند.

اطلاعات محصول

ناشر

تاریخ چاپ

نویسنده/نویسندگان

مترجم

قطع

تعداد صفحات

نوع جلد

توضیحات محصول

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “چرا به دین محتاجیم اثر استیون تی ازما ترجمه محمدرضا ابوالقاسمی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *